Technische Unie zet nieuwe stap in marketing met Thuiscomfort-platform

Technische Unie Thuiscomfort.nl lanceerde 1 oktober jl. een nieuw digitaal inspiratieplatform. Hiermee zet de grootste technische goothandel van Nederland een nieuwe stap in haar marktbewerking.  Voor het eerst sinds haar oprichting in 1880 richt Technische Unie zich direct tot consumenten met een nieuw merk en een geavanceerde reclamecampagne. Het doel van het initiatief is om marktpartijen in de bouw beter met elkaar te verbinden en directe klanten van Technische Unie – installateurs en aannemers – te helpen in de sterk groeiende markt van zorg en wonen.

Read More

Houzz: succesverhaal digitale innovatie

Het begon met een huis

Toen oprichters Adi Tatarko en Alon Cohen hun huis wilden renoveren, begonnen zij op de manier zoals iedereen dat doet. Met grote stapels tijdschriften en adressen van specialisten die ze hadden gekregen van vrienden en bekenden. Nadat ze door alle stapels gescheurde pagina’s waren gespit, slaagden zij er niet in om hun droom werkelijkheid te maken. Er moest een andere, betere manier zijn, om dit aan te pakken…

Read More

Sound branding, ondergeschoven kindje in digital marketing

Geluid speelt in merkbeleving een belangrijke rol. Aan een herkenningsmelodie of geluidslogo herkent men een merk sneller dan aan het logo of pay off.  Als je het melodietje maar vaak genoeg hoort, blijft het voor altijd in het geheugen gegrift.  Het is dan ook niet verwonderlijk dat grote merken veel aandacht besteden aan audio experience. Online speelt audio nog een bescheiden rol, maar daar kan wel eens verandering in komen.

Read More

Omnichannel: klantdata maakt koning

Omnichannel is in opkomst. Deze strategie verlegt de focus van verkoop via verschillende kanalen naar een consistente merkervaring voor de klant. In plaats van het distributiekanaal, staat de afnemer centraal. Remco Tuns , hoofdredacteur van BouwKennis interviewde mij over de kansen en gevolgen van omnichannelmarketing voor de bouwtoelevering. Het interview stond in het januarinummer 2014 van BouwKennis.

Read More

Speed-commerce: de concurrentiestrategie voor 2015

Snelle organisaties zijn succesvoller dan langzame, zeker in het huidige digitale tijdperk. Op alle fronten worden hogere eisen gesteld: binnen 30 minuten reageren op Twitter, levertijden van één uur of de lancering van een nieuw e-commerce platform in zes maanden. In 2014 staat in veel bedrijven het verbeteren van de organisatorische snelheid, oftewel speed commerce, hoog op de agenda. Wat kun je als ondernemer leren van snelle organisaties?

Read More

Customer journey mapping: klantervaring basis voor strategie en ontwerp

Customer journey mapping is een klantgerichte techniek voor het ontwikkelen van innovatieve bedieningsconcepten en het optimaliseren van klantprocessen en diensten. Het maakt zichtbaar waar in het klantcontact verbeteringen mogelijk zijn om een optimale klantbeleving te realiseren over alle kanalen heen. Dit artikel beschrijft de achtergrond, voorbeelden en tips voor de toepassing van dit strategische instrument.
Read More

Ontwerp een cross channel user experience in 7 stappen

Een consistente klantervaring over alle kanalen heen versterkt de merkbeleving en draagt bij aan hogere conversie. Toch hebben de meeste bedrijven dit nog niet op orde. In dit artikel beschrijf ik aandachtspunten en suggesties bij het ontwerpen en afstemmen van de user  experience over kanalen heen. Volgens mij een van de belangrijkste aandachtsgebieden in marketing voor de komende jaren.
Read More

Marketeer, breng je Digitale Ecosysteem in kaart!

In de gereedschapskist van een strateeg mag een analyse van het digitale ecosysteem niet ontbreken. De analyse geeft inzicht in de concurrentiekrachten en dynamiek in het digitale landschap en de positie van de onderneming daarin. Het is de basis voor het formuleren van een succesvolle overlevingstrategie in het huidige digitale tijdperk. Dit artikel beschrijft vijf concrete stappen om je eigen digitale ecosysteem in kaart te brengen.
Read More

Digitale Disruptie: geen bedrijfstak ontkomt er aan

Kodak kon de snelle digitalisering van de fotografie niet bijhouden, traditionele reisbureaus legden het af tegen hun online tegenhangers en de muziekindustrie is inmiddels in een tweede of derde disruptieve periode beland. De gevolgen van digitale disruptie zijn groot. Vaak zijn het nieuwkomers die door slim gebruik te maken van nieuwe digitale mogelijkheden een markt volledig op zijn kop kunnen zetten. Wees voorbereid! Als je de specialisten mag geloven, ontkomt op lange termijn geen enkele branche er aan.
Read More

Vier overlevingsstrategieën voor Digitale Disruptie

Digitale disruptie is het fenomeen dat jonge bedrijven door digitale innovatie in een heel korte tijd een dominante positie in een markt kunnen innemen ten koste van bestaande marktpartijen. Tot voor kort waren slechts enkele branches gevoelig voor digitale disruptie. Inmiddels maken ook bedrijven in sterk gereguleerde sectoren zich zorgen om deze plotselinge concurrentie uit onverwachte hoek. In dit artikel beschrijf ik vier strategieën hoe gevestigde ondernemingen kunnen anticiperen op digitale disruptie.
Read More
Pagina 4 van 8« First...23456...Last »