Mijn eerste Mash-up

‘Mash-up’†is het toverwoord binnen†de interactive marketing van nu.†Het is in mijn ogen ook een van de mooiste resultaten van de generatie web2.0 sites van de afgelopen jaren. Deze sites stellen hun functionaliteit beschikbaar aan anderen en geven hen kosteloos toestemming†deze†aan passen of combineren.†Google maps is in deze de meest gebruikte toepassing. De API is beschikbaar en heel gemakkelijk aan te passen, zeggen ze.

†Even proberen,†na een uurtje stoeien heb ik dan mijn eerste eigen Mash-up.

Ook weer een schokkend resultaat :-)†

Mijn eerste chatbot

In verband met een opdracht (http://www.wendyswereld.nl/) heb ik verschillende chatbots onderzocht. Na een avondje stoeien had†ik ook zelf mijn eerste webbot gemaakt. Met dank aan A.L.I.C.E.

Hieronder zie je het eerste invulscherm. Stel hier een vraag of begin een gesprek in het Engels. Je komt vervolgens in een ander†scherm, maar je kan gerust je gesprek afmaken. De vorm is gemakkelijk aan te passen.†Het echte werk gaat zitten in het schrijven van het script. Ik heb hier mooie editors voor gevonden. En technisch is het niet moeilijk. Maar het kost ontzettend veel tijd om†het tekstueel uit te werken.

Hallo, ik ben Roberta 1.0.†††††††

De eerste chatbot van Robert Jan.

Stel me maar eens een vraag (Engels):

Win $1000.000 voor een slim idee

Netflix, een populaire Amerikaanse video verhuurder, looft een prijs van 1 miljoen dollar uit voor diegene die het film aanbevelingssysteem kan verbeteren, gebaseerd op persoonlijke voorkeuren.

Om de prijs te winnen moet je een systeem bedenken, waarmee de nauwkeurigheid van de aanbevelingen 10% of meer verbeterd. De aanbeveling kan gedaan worden op basis van een database met 100 miljoen waarderingen van films.†

Op het eerste gezicht lijkt me dit een prettiger uitdaging dan een jaar in een gouden kooi te zitten.†Dus als iemand zich aanbiedt om met me mee te denken hoe we dat varkentje gaan wassen, laat het me even weten.

Lees hier de spelregels en doe mee!

Lang leve persona’s

Voor het ontwerpen van klantgerichte websites, concepten of†organisaties wordt veelvuldig gebruik gemaakt van persona’s. En terecht. Persona’s geven een goed beeld van de doorsnee klant en werken effectief in een gesprek met managers die het contact met hun klanten al jaren hebben verloren.

Wat is een Persona?†

Leigh Duncen verwoordt het als volgt: A persona is essentially a representative profile, which summarizes a key demographic target. It is usually accompanied by a photograph of a representative customer who is given a “real name” and assigned some basic demographic data (such as age, marital status, tangible occupation and income) as well as relevant information pertaining to personal behavior. Personas represent the “real face” of a customer and make it easier to unite groups of people around the customer base. There are usually a number of customer personas for any given project.

Leuk artikel. Zie The Power of Personas, door Leigh Duncan

52% van MySpace gebruikers ouder dan 35

MySpace is meer dan een online hangplek voor jongeren. Volgens†een†artikel met de oprichters in Fortune, is†87% van de†100-miljoen gebruikers 18 of ouder†en 52% ouder dan†35.

Hoe ziet mede-oprichter en brein achter MySpace DeWolfe de toekomst van MySpace?

myspace“I†see it as a “lifestyle brand.” But a brand has to stand for something. And with all the growth and evolution of the site, it’s hard to fathom what that lifestyle even is.†Might MySpace become too big and broad and successful to be cool?

One MySpace observer, Martin Sorrell, who heads ad giant WPP, believes it could: “MySpace could be like a fashion brand. The more successful you get, the more common you become.” DeWolfe disagrees: “We’re not deciding what’s cool. Our users are,” he says. “MySpace is all about letting people be what they want to be.”

Lees verder op Fortune

Zuid Korea is ons voorland

cyworldHet is een†publiek geheim dat de Verenigde Staten†twee jaar voorlopen op Europa als het gaat†om†innovatie en internet. Daar halen†de Nederlandse internetprofeten†zoals bijvoorbeeld Maurice de Hond†en Roel Pieper al jarenlang hun ideeŽn vandaan.

Inmiddels troeft†Zuid-Korea Amerika af als inspiratiebron. En daar is†alle reden toe.†Negentig procent van Zuid Korea heeft een supersnelle 3-megabit-per-seconde breedband verbinding en er zijn vergelijkbare high-speed draadloze verbindingen op de weg. De Telecom markt is zo competatief, dat†breedband er niet meer dan 20 dollar per maand kost.

Het land is dan ook verslaafd aan internet en in het bijzonder aan Cyworld. Een online social netwerk dat vergeleken kan worden met MySpace en HabboHotel. Maar dan in Azitaische kitch. Lees er meer over op†Business2.0

MySpace

Het†schoolplein van 100 miljoen

Logo MySpaceMySpace†wordt volwassen. Deze maand werd een mijlpaal bereikt: honderd miljoen mensen hebben zich geregistreerd. Misschien zijn ze niet†alle honderd miljoen even actief, maar het aantal is omvangrijk genoeg om het bedrijfsleven wakker te schudden.

Alain du Jardin en ik worden door Louis Dekker van het NOS Journaal geÔnterviewd over†het†belang van MySpace voor het bedrijfsleven. Lees en luister verder op de website van het nos journaal.

Pagina 8 van 8¬ę First...45678