Technische Unie zet nieuwe stap in marketing met Thuiscomfort-platform

Technische Unie Thuiscomfort.nl lanceerde 1 oktober jl. een nieuw digitaal inspiratieplatform. Hiermee zet de grootste technische goothandel van Nederland een nieuwe stap in haar marktbewerking.  Voor het eerst sinds haar oprichting in 1880 richt Technische Unie zich direct tot consumenten met een nieuw merk en een geavanceerde reclamecampagne. Het doel van het initiatief is om marktpartijen in de bouw beter met elkaar te verbinden en directe klanten van Technische Unie – installateurs en aannemers – te helpen in de sterk groeiende markt van zorg en wonen.

Steeds meer mensen willen maximaal en zo lang mogelijk genieten van hun huidige woonomgeving, op een prettige, veilige manier. Het nieuwe inspiratieplatform Thuiscomfort informeert en inspireert over huis en comfort. Met het laatste nieuws op het gebied van comfortabel, levensloopbestendig en aangepast wonen. Gerichte adviezen van specialisten. En écht bijzondere oplossingen om wooncomfort en -veiligheid te vergroten.

Ruim 650 aangesloten specialisten

Het nieuwe Thuiscomfort-platform brengt de belangrijkste leveranciers en ruim 650 vakspecialisten van Groningen tot Maastricht op het gebied van comfortabel, levensloopbestendig en aangepast wonen bijeen. Op thuiscomfort.nl worden de laatste ontwikkelingen in deze markt besproken en de nieuwste en meest opvallende producten en diensten getoond. Daarbij ligt de nadruk niet op hulpmiddelen met een zorguitstraling, maar juist op zaken die mensen als woongemak en comfort ervaren.

 

 
Logo Thuiscomfort

Worden de kleinkinderen er jaloers van?

Marie-José Tijssen, Manager Marketing Groep: “Bij alle onderwerpen die op Thuiscomfort staan, stellen wij de vraag: ‘Worden de vrienden, kinderen en kleinkinderen van onze bezoekers hier jaloers van?’ Is dit het geval, dan is onze missie geslaagd. Met Thuiscomfort wil Technische Unie laten zien dat deze markt volop in beweging is en dat er veel meer beschikbaar is, dan je misschien op het eerste gezicht zou zeggen. Denk aan huisautomatisering, opritverwarming, een kraan waaraan je je niet kunt branden, een LED-spoor in de vloer waarmee het toilet ’s nachts eenvoudig te vinden is of verlichte stopcontacten. Natuurlijk hebben ook verlaagde drempels, antislipvloeren en instapbaden een plaats op Thuiscomfort. Maar we willen vooral oplossingen bieden die slim, comfortabel, vernieuwend én fraai zijn.”

 

Introductiecampagne: techniek dient de mens

Om het consumentenmerk Thuiscomfort bij het grote publiek bekend te maken, is er een introductiecampagne ontwikkeld. De reclamecampagne richt zich op de leeftijdsgroep vanaf ongeveer 55 tot 70 jaar. Dit is een levensfase waarin voor de meeste mensen totaal nieuwe eisen aan de woning worden gesteld.  Kinderen verlaten het huis,  men gaat met pensioen, draagt de zorg voor de ouders, of wordt zelf grootvader of -moeder. De gemiddelde leeftijd in Nederland waarop men grootvader of -moeder wordt ligt op 54 jaar. Dan staat men nog midden in het leven. Die groep moet je dan ook niet aanspreken op het ouder worden, betuttelen of  met zorghulpmiddelen lastig vallen. Ondersteund door de slogan techniek dient de mens laat de campagne zien dat moderne oplossingen het leven een stuk prettiger kunnen maken. In de commercial wordt een echtpaar getoond in heel herkenbare situaties. In drie scenes vraagt een van de partners de ander om een gunst, zoals: ‘Schat, wil jij beneden de lichten even uit doen. En zet dan meteen de verwarming wat lager”. Een vraag die eigenlijk aan Thuiscomfort gesteld moet worden. Want thuiscomfort.nl heeft alle techniek in huis om het comfortabeler te maken in huis. De campagne start vanaf medio oktober 2014 via regionale tv, internet, print en social media.

 

Opname televisiecommercial Thuiscomfort 

Over Technische Unie

Technische Unie is de grootste technische groothandel in Nederland. Met 280.000 artikelen van meer dan 700 leveranciers levert het bedrijf installatiematerialen op het gebied van elektrotechniek, licht, gereedschap, (luxe) sanitair, verwarming en klimaat. Het bedrijf is opgericht in 1880 en beschikt over een uitgebreid netwerk van Distributie en Service Centra, in alle regio’s van ons land. Technische Unie is sinds 2000 een volledige dochter van het Franse Sonepar. Het Centraal Kantoor van Technische Unie bevindt zich in Amstelveen. Hier is ook de redactie van Thuiscomfort gevestigd.